556.0 "Štoker" - 16bit univerzálny projekt

Verzia projektu 11.1.1

Zvuková ukážka

Informácie o projekte

  • Univerzálny zvukový projekt vhodný pre vlastné úpravy, hlavne pre individuálne nastavenie svetiel.
  • Zvukový projekt je určený pre zvukové 16 bitové dekodéry radu MS.
  • Odporúčaná minimálna verzia softvéru pre dekodér je 5.5.
  • Dekodér má nastavenú základnú adresu 3.
  • Reset je možné vykonať nastavením CV8 = 8.

Priradenie funkcií

Zmena mapovania funkcií a úprava nastavení CV je možná.

  • F0 Pozičné biele svetlá
    Ovplyvnený funkčný výstup: FA0v, FA0r
    - smerovo závislé
  • F1 Rezerva na svetlá
    Ovplyvnený funkčný výstup: FA1
  • F2 Rezerva na svetlá
    Ovplyvnený funkčný výstup: FA2
  • F3 Posunovací režim
    • rozsah rýchlostí znížený na ½
    • redukuje časy rozbehu / brzdenia na ¼ CV3 a CV4
    • pri rozbehu spustí krátku trúbu
  • F4 Trúba krátka
  • F5 Trúba dlhá
  • F6 Trúba – povoľte brzdy
  • F7 Odvodňovacie ventily
  • F8 Zvuk zapnúť/vypnúť
  • F9 Ručné zbrojenie uhlím
  • F10 Nepriradené
  • F11 Nepriradené
  • F12 Zvesenie šrobovky
  • F13 Zavesenie šrobovky
  • F14 Pieskovanie
  • F15 Píšťala výpravcu – nová
    Výzva na pohotovosť
  • F16 Píšťala výpravcu – stará
    Výzva na pohotovosť, odchod
  • F17 Kompresor
  • F18 Nepriradené
  • F19 Škrípanie kolies v oblúku
  • F20 Staničné hlásenie
    R Balt Orient Express do Berlína
  • F21 Staničné hlásenie
    R Balt Orient Express do Bukurešti
  • F22 Staničné hlásenie
    R smer Bratislava
  • F23 Staničné hlásenie
    R smer Kosice
  • F24 Staničné hlásenie
    R smer Žilina
  • F25 Staničné hlásenie
    Os 5016
  • F26 Stlmenie zvukov
  • F27 Znižovanie hlasitosti
  • F28 Zvyšovanie hlasitosti

Nastavovanie max. rýchlosti

Nastavovať max. rýchlosť odporúčame cez CV57, nie cez CV5. Nastavovanie max. rýchlosti cez CV5 môže spôsobiť zmenu rozsahu zvukov. Nastavenia času zrýchlenia CV3 a času spomaľovania CV4 nie sú nastavením max. rýchlosti cez CV57 ovplyvnené.

Posunovací režim

V univerzálnom projekte sú pozičné svetlá pri posunovacom režime vypnuté. V modeloch je bežné spojenie pozičných svetiel svietiacich súčasne s reflektormi. Ak je táto funkcionalita požadovaná, je možné ju zapnúť nastavením CV37 = 3.

Režim redukuje časy rozbehu a brzdenia na ¼ nastavenia v CV3 a CV4, ak táto funkcionalita nie je požadovaná, je možné ju vypnúť nastavením CV124 = 16. Je možná úplná deaktivácia časov zrýchlenia a brzdenia nastavením CV124 = 19.

Ak funkcionalita posunovacieho režimu nie je požadovaná, je možné ju vypnúť nastavením CV124 = 0.

Štandardné nastavenie posunovacieho režimu v projekte je CV124 = 18.

V posunovacom režime sa pri každom rozbehu spustí krátka trúba. Táto funkcionalita je riešená skriptom.

Pre spustenie krátkej trúby musia byť splnené tri podmienky:

  1. Musí byť zapnutá samotná funkcia cez F3.
  2. Musí byť zapnutý zvuk motora cez F8.
  3. Model sa musí rozbiehať z nulovej rýchlosti.

Nastavenie CV837 = 8 vypne túto funkcionalitu, štandardné nastavenie CV837 = 0.

Kompresor

V projekte sú riešené dve verzie spúšťania kompresoru, obe sú riešené skriptom:

  1. Náhodné spúšťanie kompresoru, ktoré je podmienené zapnutím zvuku motora cez F8. Toto sa vypne zapnutím kompresoru cez F17.
  2. Zapnutie kompresoru cez F17. Je podmienené zapnutým F8 a nulovou rýchlosťou.

Nastavenie CV837 = 1 vypne možnosť spúšťania kompresoru cez F17.

Nastavenie CV837 = 2 vypne náhodné spúšťanie kompresoru.

Nastavenie CV837 = 3 vypne obe možnosti, štandardné nastavenie CV837 = 0.

Škrípanie kolies v oblúku

Škrípanie kolies v oblúku je riešené skriptom, pre spustenie musí byť splnených niekoľko podmienok:

  1. Musí byť zapnutá samotná funkcia cez F19, musí byť zapnutý zvuk motora cez F8.
  2. Zvuk sa nespustí pri veľmi pomalej jazde, nastavená rýchlosť musí byť viac ako 14 (z rozsahu rýchlostí 0 – 126).
  3. Zvuk sa nespustí pri rýchlej jazde, nastavená rýchlosť musí byť menej ako 100 (z rozsahu rýchlostí 0 – 126).

Nastavenie CV837 = 4 vypne škrípanie kolies v oblúku, štandardné nastavenie CV837 = 0.

Užívateľské nastavenie rozloženia funkcií

Je možné užívateľské nastavenie rozloženia funkcií cez CV400 – CV428. Projekt ho pre svoje potreby nepoužíva.

Reset dekodéru

Môže sa stať, že pri nastavovaní dekodéru spravíte chybu, ktorú už neviete opraviť alebo sa v nastavení stratíte. V tomto prípade odporúčame, vykonať reset dekodéru. Pre reset dekodéru naprogramujte CV8 = 8. Toto naprogramovanie vykoná reset na nastavenia zvukového projektu.

Základné nastavenia CV v projekte

  • CV3 = 16
  • CV4 = 14
  • CV5 = 200
  • CV6 = 1
  • CV33 = 0
  • CV34 = 0
  • CV35 = 4
  • CV36 = 8
  • CV37 = 0
  • CV38 = 0
  • CV39 = 0
  • CV40 = 0
  • CV41 = 0
  • CV42 = 0
  • CV43 = 0
  • CV44 = 0
  • CV45 = 0
  • CV46 = 0
  • CV57 = 125
  • CV60 = 97
  • CV105 = 145
  • CV106 = 5
  • CV124 = 18
  • CV125 = 88
  • CV126 = 88
  • CV127 = 88
  • CV128 = 88
  • CV190 = 100
  • CV191 = 50
  • CV254 = 11
  • CV255 = 1
  • CV256 = 1
  • CV266 = 64
  • CV395 = 80
  • CV396 = 27
  • CV397 = 28
  • CV836 = 1
  • CV837 = 0

Čísla zvukových vzoriek

74 F0 CV513 Turbogenerátor
76 F4 CV522 Trúba krátka
78 F5 CV525 Trúba dlhá
82 F6 CV528 Trúba – povoľte brzdy
73 F7 CV583 Odvodňovacie ventily
79 F9 CV537 Ručné zbrojenie uhlím
86 F12 CV546 Šrobovka dole
87 F13 CV549 Šrobovka hore
88 F14 CV552 Pieskovanie
89 F15 CV555 Píšťala výpravcu nová
90 F16 CV558 Píšťala výpravcu stará
91 F20 CV673 Balt Orient Express do Berlína
92 F21 CV676 Balt Orient Express do Bukurešti
93 F22 CV679 Rýchlik smer Bratislava
94 F23 CV682 Rýchlik smer Košice
95 F24 CV685 Rýchlik smer Žilina
96 F25 CV688 Os 5016
75 script Kompresor
83 script Škrípanie kolies v oblúku

„Script" znamená, že príslušný zvuk je použitý v scripte, mimo bežného použitia v rámci CV. Číslo zvuku je tu uvedené pre prípadné samostatné použitie zvuku pri vypnutom scripte.

Početnosť rázov pary

Početnosť rázov pary určuje CV267 – simulovaný detektor nápravy. Nastavená hodnota „70“ udáva približne 4, 6 alebo 8 rázov pary na otáčku kolesa podľa zvolenej sady rázov pary (4 – dvojvalcová parná lokomotíva, 6 – trojvalcová parná lokomotíva, 8 – štvorvalcová parná lokomotíva, vnútorné nastavenie podľa druhu parnej lokomotívy).

Pretože je silná závislosť na motore a prevodoch, musí byť väčšinou vykonané individuálne prispôsobenie pre dosiahnutie zodpovedajúceho počtu rázov pary.

Zníženie hodnoty CV267 spôsobí vyššiu početnosť rázov a naopak. Nastavenie by malo prebehnúť pri nižšej rýchlosti, približne na jazdný stupeň 10.